MY FAITH

به وبلاگ من خوش آمدید

طبقه بندی موضوعی

نرم افزار اندروید: ینبوع الحیوة

جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۲ ب.ظ

ینبوع الحیوة دومین برنامه ای است که توسط اینجانب طراحی و ساخته شده است .ینبوع الحیوة یکى از رسایل ادریس پیامبر (ع) می باشد که توسط بابا افضل کاشانی به فارسی ترجمه شده است .

آشنایی بنده با این رساله اولین بار با خواندن کتاب دروس معرفت نفس علامه حسن زاده آملی صورت گرفت . و بعد از آن تصمیم به ساخت نرم افزار آن گرفتم تا همگان براحتی بتوانند از آن استفاده و از خواندن آن لذت ببرند .

edris-nabi

علامه در کتاب خود چنین می آورد:

«یکى از رسایل بسیار سودمند سخنان ادریس نبى علیه الصلوة و السلام در سیزده فصل , به نام ینبوع الحیوة است یعنى آب چشمه زندگانى .این رساله در معاتبت و زجر و نصیحت نفس است و خطاب  اى نفس, اى نفس , نسخه اى از آن را به عربى دارم . این رساله به قلم تواناى جناب بابا افضل نامبرده ترجمه شد و در عداد رسایل و مصنفات وى در دانشگاه تهران به طبع رسیده است.در آخر فصل سوم فرماید :
اى نفس به یقین دان که تو بر اصلى پیدا شدى که فرع وى توئى , و فرع اگرچه برود تا غایتى دور از اصل خویش , لکن بند و پیوندى که میان وى و اصلش بود بریده نشود , و بدان پیوند هر فرعى را از اصل مدد رسد چون درخت  میوه ده , که میوه اگرچه از اصلى که او را پیدا کرد دور بود , لکن مدد از وى ستاند , و اگر آن پیوند میان او واصل برخیزد , چنانکه میوه را از درخت  باز کنند , مدد اصل از فرع باز گسلد و فرع تباهى گیرد . پس نگر , اى نفس , و بیقین دان این حال را , و بدان که تو باز گردنده اى سوى آن اصل که از وى پیدا شدى , و بپرهیز از شوخگنى آلات خود , که از آن بازگشتنت دیر همى شوى به سوى عالمت و اصلت .
و در اول فصل پنجم گوید :
اى نفس , نیست عقل الا یافتن و دیدن خود , و هر نفس که خود را نیافت مرده است, و یافتن و دیدن آن زندگى ابدى است, و ناز و لذت  جستن مرگ ابدى است. پس مفارقت زندگى ابدى مگزین بر مفارقت  مرگ ابدى .»


فهرست ، به همراه توضیحاتی در رابطه با مولف و مترجم  و تنظیمات فونت قسمتهای مختلف برنامه را تشکیل می دهند .

fehrest menu

امیدوارم این برنامه مورد توجه شما دوستان قرار بگیرد .
لینک برنامه در کافه بازار :

https://cafebazaar.ir/app/com.sarcheshmeh/?l=fa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی